Opladning i netværket

  • Har du brug for opladning i vores netværk?

    Har du ikke plads til ladeboks derhjemme - så kan du oplade i et af Danmarks største ladenetværk E.ON Drive. 

    Uanset om du kører lidt eller meget i din elbil eller plugin-hybrid har vi et abonnement, der passer til dig.
     

    Se vores E.ON Drive abonnementer her.

  • Betal med dit E.ON-ladekort på andre netværk / Roaming

    Du har længe kunnet betale med dit E.ON-ladekort på andre netværks ladestandere – både i Danmark og i udlandet. Det betyder, at du har adgang til mange andre offentlige standere end E.ONs. 

    Den mulighed er god at have i baghånden, hvis du en dag står med næsten tomt batteri ved et andet netværks ladestander, men roaming på andre ladere koster ekstra og kan føre til relativt store ekstraregninger.
     

    5 ting, du skal vide, inden du roamer med dit E.ON-ladekort:

    • Opladning på andre netværk indgår ikke i dit abonnement.
    • Du betaler for roaming via din normale E.ON-regning.
    • Vi har ingen kontrol over prisen.
    • Du betaler en ekstra pris for roaming.
    • Vi anbefaler, at du i stedet betaler med dit kreditkort.


    E.ON er en del af flere roamingplatforme, der giver adgang til andre offentlige ladestandere end vores egne. Defor kan du swipe dit ladekort på tredjeparts ladestandere. Du skal bare være opmærksom på, at kWh-prisen kan være højere end den, du finder på operatørernes hjemmesider, fordi operatører kan vælge at sætte roamingpriser højere end deres almindelige priser. Og vi kan ikke oplyse dig om prisen på forhånd.


    Derfor anbefaler vi, at du enten betaler med dit kreditkort eller kontakter det andet netværk for at høre, hvad det koster at anvende deres ladestandere igennem roaming. Vi lægger ikke ekstra gebyrer på den pris, som andre operatører udbyder. Vi sender den pris, som vi får fra roamingplatformen, direkte videre til dig.


    Vær også opmærksom på, at opladning på E.ON-ladestandere i udlandet ikke indgår i dit danske E.ON-abonnement, men vi arbejder på at finde en løsning på det i fremtiden.

    Du kan altid følge med i dine roamingtransaktioner og priser på din E.ON-regning.

     

    Hvad er prisen på opladning i udlandet?

    Hvis du skal en tur til udlandet i din elbil, opfordrer vi dig til at undersøge priserne for roaming på andre netværk. Vi kan nemlig ikke holdes til ansvar for andre operatørers prissætning, og vi kan heller ikke oplyse dig prisen på forhånd. Det betyder også, at når du oplader din elbil i udlandet, betaler du en anden takst pr. kWh. Du skal være opmærksom på, at denne pris kan være højere end den, du finder på operatørernes hjemmesider, da operatører kan vælge at sætte roamingpriser højere end deres almindelige priser.

    Derfor anbefaler vi, at du enten betaler med dit kreditkort eller kontakter det andet netværk for at høre, hvad det koster at anvende deres ladestandere igennem roaming. Vi lægger ikke ekstra gebyrer på den pris, som andre operatører udbyder. Vi sender den pris, som vi får fra roamingplatformen, direkte videre til dig.

    Vær også opmærksom på, at opladning på E.ON-ladestandere i udlandet ikke indgår i dit danske E.ON-abonnement, men vi arbejder på at finde en løsning på det i fremtiden.

    Du kan altid følge med i dine roamingtransaktioner og priser på din E.ON-faktura.

  • Hvor kan jeg oplade min elbil?

    Et af Danmarks største ladenetværk - lige ved hånden. Download E.ON Drive appen, og find den nærmeste, ledige ladestander. Og se hvilken type stander, der er tilgængelig. Du kan betale direkte i appen.


    Tre typer ladestandere:

    • Byladere kan lade med 11/22 kW
    • Hurtigladere kan lade med 50 kW
    • Lynladere kan lade med 175 kW


    Husk, at det er størrelsen på bilens batteri, der afgør, hvor hurtigt bilen lader op. 

    Download E.ON Drive appen i Appstore eller GooglePlay.

    Eller se kort over ladestandere her.

     

    Hvor kan man lynlade sin elbil?

    I samarbejde med Clever opsætter vi lynladere rundt omkring i Danmark ved knudepunkter.

    Vores lynladere kan lade op til 175 kW. Hvis din elbil kan lade med over 50 kW, får du hurtigere opladning med lynladerne. Hvis ikke, kan du lige så godt lade på hurtigladerne, fordi din bil ikke modtager strømmen i lynlader-hastighed. Vores lynladere er placerede ved knudepunkter langs motorvejene.

    Find lynladerne i EON Drive appen - de er markeret i overskriften som lynlader.


    Her kan du se adresserne:

    - Karlslunde Øst og Vest: Køge Bugt Motorvejen 296, Karlslunde
    - Halsskov: Storebæltsvej 60 A, Korsør
    - Knudshoved: Hjejlevej 107, Nyborg
    - Fredericia: Strevelinsvej 5, Fredericia
    - Haverslev: Industriparken 11, Nørager
    - Farø: Farø 1, Farø

  • Hvordan oplader jeg min elbil uden ladekort?

    Hvis du ikke er kunde hos E.ON har du 2 muligheder:

    1) Download EON Drive appen. Vælg ladepunkt og klik på "Swipe for at oplade". Herefter kan du vælge at betale med kreditkort. 

     2) Hent EASY-Park appen på din telefon. Via appen kan man både betale for parkeringen og opladningen samtidig. 


    Vælger du betaling via EON Drive appen skal du være opmærksom på følgende: Det ser ved første øjekast ud, som om du har ladet op i Helsinki. Betalinger i appen koordineres internationalt via vores finske samarbejdspartner i Helsinki, Virta. Derfor er det også Virta, der fremgår af dit kontoudtog fra banken. Typisk vil der stå ’Virta Ltd O/ EV char’. Vi ved, at det kan være forvirrende og arbejder på en bedre løsning.

    Når du betaler med vores app, har du mulighed for at få tilsendt en kvittering på mail, hvis du angiver din mailadresse. Så har du bedre overblik over dine opladninger. Betalingen bliver trukket fra det betalingskort, som du har registreret i appen.

     

    Parkér og oplad med EasyPark-appen

    I samarbejde med EasyPark har vi gjort det nemmere for dig, der ikke er E.ON kunde at parkere og oplade din elbil. Du kan hurtigt og nemt betale for både parkering og opladning via EasyParks parkeringsapp. I appen kan du også se om ladepladsen er ledig og indikere hvor længe du ønsker at parkere og lade.
     

    Sådan gør du:

    • Hent EasyPark appen i App Store, Google Play eller Microsoft Store
    • Åbn EasyPark appen
    • Klik på den ønskede ladestander
    • Vælg ladepunkt. På hurtigladerne skal du vælge Type 2 AC, CCS, CHAdeMO DC eller CCS DC. Hvis du ikke kan vælge udtag er ladestanderen optaget.
    • Drej på skiven for at vælge, hvor mange minutter du vil oplade. Når du har valgt den ønskede ladetid, skal du trykke "Start"
    • Herefter kommer en besked fra E.ON, der beder dig bekræfte din opladning. Her kan du også se prisen for din opladning. Når du trykker "OK", åbner porten til ladestanderen, og du kan tilslutte din elbil. Opladningen starter, når bilen er korrekt tilsluttet.
    • Når din ladetid er gået, får du en besked om, at opladningen er afsluttet, og du kan vælge at få tilsendt en kvittering via mail.
  • Hvordan bruger jeg E.ONs ladestandere?

    Sådan gør du:

    Start:

    1. Hold dit E.ON ladekort henover kortlæseren
    2. Sæt ladekablet i standeren og derefter i bilen
    3. Tjek, at bilen oplader i 30 sekunder, inden du forlader den

    Stop:

    1. Hold dit E.ON ladekort henover kortlæseren
    2. Træk ladekablet ud af standeren og derefter bilen
    3. Oplever du problemer: Tjek først, at ladekablet sidder helt fast i standeren, inden du holder ladekortet henover kortlæseren og frakobler kablet.


    Hvis nogen har forsøgt at fjerne dit ladekabel under opladning, er det vigtigt at følge punkt 3 under Stop. På denne måde sikrer du, at kablet bliver læst af ladestanderen, så du kan frakoble det korrekt igen.

    Se også vores film som forklarer, hvordan du bruger vores offentlige ladestandere:
     

    Byladere: https://youtu.be/OmtNbY6fBu8

    Hurtigladere: https://youtu.be/MHUYJ7PdAEc

  • Oplever du problemer med opladning?

    Hvis du oplever problemer med opladning på E.ONs ladestandere - fx hvis opladningen er gået i stå mens du har været væk, eller opladning ikke kan startes. Det kan skyldes, at ladekablet og selve stikket kan være slidt og trænger til at blive skiftet. Små hakker i den yderste ring på stikket, kan betyde at stikke ikke kan komme helt i bund på ladestanderne, og dermed skyldes at opladningen ikke kan startes eller bliver ustabil. 


    Der kan være forskellige årsager til, at du oplever problemer i forbindelse med opladningen, og her kan du få svar på nogle af de problemer, du måske oplever: 

     

    1) Hvorfor lyser E.ON-ladestanderen rødt? 

    Der kan være 3 årsager til, at ladestanderen lyser rødt:

    Den er offline. Det betyder, at den ikke har forbindelse til os. Alle vores kommandoer bliver sendt via mobilsignal, så når en stander er offline, kan vi ikke genstarte eller fixe den fra vores kundecenter eller tekniske afdeling. Standeren kan heller ikke verificere ladekort, når den er offline. Men den har en indbygget hukommelse. Har man benyttet standeren før, er der stor chance for, at den virker – simpelthen, fordi den kan huske ladekortet fra sidste opladning.


    Der er en stikfejl. 
    De opstår, hvis kablet ikke skubbes helt ind – eller trækkes for hurtigt ud. Vi kan løse det fra kundecenteret ved at reboote standeren. Forbliver fejlen der, er stikket ødelagt, og vi skal have en tekniker afsted.


    Der mangler strøm. 
    Hvis standerens sikringer af en eller anden årsag er slået fra. Så skal vi have en kørende tekniker på banen.

     

    2) Mit ladekabel sidder fast i ladestanderen

    Hvis du oplever problemer med at frakoble dit ladekabel efter endt opladning, kan du gøre følgende:

    Tjek først, at ladekablet sidder helt fast i standeren inden du holder ladekortet henover kortlæseren og frakobler kablet.

    Hvis nogen har forsøgt at fjerne kablet under din opladning, kan selve kablet være trukket lidt ud af ladestanderen, og så kan kortet ikke stoppe opladningen.

     

    3) Mit ladekabel passer ikke til E.ONs byladere

    Vi har oplevet at nogle biltyper leveres med ladekabler - bl.a. fra mærket Harting - som ikke kan bruges på vores byladere. Det er selvfølgelig beklageligt. Hvis du er E.ON kunde, kan du købe et ladekabel, der passer hos os. På vores hurtigladere er der fastmonteret ladekabler, så her er der ingen problemer.

     

    Hvis du stadig oplever problemer, så ring til vores kundesupport på 70 27 05 77.

  • E.ON Drive app: Betal for opladning direkte

    Download E.ON Drive appen, og betal for opladning direkte i appen. Samtidig får du overblik over et af Danmarks største ladenetværk.

    Download E.ON Drive appen i Appstore eller GooglePlay.

     

    Bemærk: E.ON-kunder bipper ladebrikken

    Hvis du allerede har et abonnement eller en ladebrik hos os, er det den, du bruger som betaling. Du kan ikke bruge appen som betalingmåde, hvis du vil have opladning til din abonnementspris. Det kan du udelukkende via ladebrikken.

     

    EON Drive app: Hvorfor trækkes betaling fra Virta, Helsinki, Finland?

    Når du betaler via vores app, ser det ved første øjekast ud, som om du har ladet op i Helsinki. Betalinger i appen koordineres internationalt via vores finske samarbejdspartner i Helsinki, Virta. Derfor er det også Virta, der fremgår af dit kontoudtog fra banken. Typisk vil der stå ’Virta Ltd O/ EV char’. Vi ved, at det kan være forvirrende og arbejder på en bedre løsning.

    Når du betaler med vores app, har du mulighed for at få tilsendt en kvittering på mail, hvis du angiver din mailadresse. Så har du bedre overblik over dine opladninger. Betalingen bliver trukket fra det betalingskort, som du har registreret i appen.

     

    E.ON Drive app: Kan jeg logge ind?

    Du kan desværre ikke logge ind i E.ON Drive appen. Vi arbejder på funktionaliteten, så du fremover kommer til at kunne se dit ladeforbrug og regninger.

    Ind til videre kan du bruge appen til at få overblik over vores ladestandere, se om de er ledige, og sortere på stiktype.

     

    E.ON Drive app: Opladning i udlandet

    Oplad her og nu i E.ON Drive appen
    Smart opladning, lige ved hånden. Betal direkte i E.ON Drive appen, hvis du har brug for strøm til din elbil her og nu. Vælg ladepunkt, og betal med dit kreditkort.

    Opladning i udlandet
    Du kan også bruge appen i udlandet. Sådan gør du:

    - Slå roaming til under filtre
    - Find ladepunkt i udlandet
    - Du kan nu se prisen på opladning
    - Tilføj dit kreditkort og start opladning

     

    Husk på, at dit abonnement kun er gældende i Danmark. 

    Med dit E.ON-ladekort kan du oplade på ladestandere, som er med i vores roamingsamarbejder. Dette er en stor fordel, når du er udenfor Danmark. Vær dog opmærksom på, at E.ON ikke har indflydelse på, hvad andre operatører tager for opladningen. Vælger du at oplade på en af vores lynladere i udlandet, vil du også skulle roame dig ind og betale en anden takst pr. kWh. 

     

    Download appen her til iPhone og Android.

  • Bor du i udlandet og vil oplade din elbil i Danmark?

    Hvis du som turist rejser i Danmark, og gerne vil oplade din elbil, kan du gøre det via vores kort over ladepunkter.

    Du vælger ladepunktet på kortet, klikker på den røde knap ”Oplad nu” og vælger herefter ”Oplad og betal med kort”.

    Kort over ladepunkter

  • Kan jeg få vejhjælp af E.ON?

    Med et E.ON ladekort, får du vejhjælp ved vores hurtigladere. Hvis du kommer til en E.ON hurtiglader der er ude af drift, uden varsling i vores E.ON app - og du ikke har mulighed for selv at køre videre til nærmeste oplader - bliver både du og din elbil transporteret hjem – eller videre til nærmeste hurtiglader uden beregning. Vejhjælp gælder ved alle hurtigladere i hele Danmark.


    Ring til vores Kundesupport på tlf. 70 27 05 77 - de har åbent 24/7.

  • Hvordan kan E.ON garantere certificeret grøn strøm på ladenetværket?

    I E.ON er strømmen på vores ladenetværk certificeret grøn. Det betyder, at vi køber certifikater, så vi kan garantere, at der produceres en tilsvarende mængde strøm fra vedvarende energi, som den mængde strøm, der bliver brugt på vores ladenetværk. Derfor er strømmen 100 % certificeret grøn.

     

    Grøn strøm på din egen ladeboks

    Når du lader derhjemme, så afhænger andelen af grøn strøm altid af den elaftale, du har med dit elselskab. Den strøm, der kommer ud af din stikkontakt, ved ikke, om den er grøn eller sort. Effekten er altid den samme, når du tænder på kontakten. Men der er forskel på, hvilke producenter du støtter med din elregning. Hvis du har en elaftale, hvor du fx kun køber vindkraft, så er du med dit forbrug med til at sikre, at der produceres den samme mængde strøm fra vedvarende kilder. 

  • Opsætning af nye ladestandere

    Vi udvider løbende vores offentlige ladenetværk med flere ladestationer – både byladere, hurtigladere og lynladere. De sidste langs med motorvejene og ved trafikale knudepunkter.


    Følg gerne E.ON Danmark på Facebook, hvor vi lægger nyheder op om nye ladestationer. Nye ladestandere bliver selvfølgelig også gjort aktive i vores E.ON Drive app, så snart de er åbne.

  • SHARE NOW eller GreenMobility spærrer for ladestanderne

    I København samarbejder vi med bybilsordningerne SHARE NOW og Green Mobility. Det gør vi for at få flere elbiler i byerne og nedbringe luftforurening og CO2-udslip. Men bybilerne skal ikke blokere pladsen foran ladestanderne, så andre ikke kan lade op. Derfor er vi er i tæt dialog med SHARE NOW og Green Mobility og opfordrer sammen til, at brugerne af bybilerne udviser Go’ Ladestil, så de kun parkerer ved ladestanderne, hvis bilerne sættes til opladning.


    Vi samarbejder også med Københavns Kommune, som bestemmer de gældende p-regler. Vi ser gerne, at reglerne bliver ændret, så pladserne kun bruges til opladning - gerne med tidsbegrænsning.