Opladning hjemme

  • Har du brug for ladeboks derhjemme?

    Med E.ON Home kan du lade din elbil op derhjemme nemt og sikkert.

    E.ON tilbyder forskellige abonnementer til opladning derhjemme. Du ejer ladeboksen og har mulighed for elafgiftsrefusion på hver kWh, du oplader derhjemme.
     

    Se vores Home abonnementer her.

     

    Kan jeg oplade to elbiler hjemme?

    Har du to elbiler derhjemme, kan du sagtens lade dem begge op på din egen ladeboks med dit Home-abonnement. Med Home-abonnementerne følger et E.ON Drive ladekort til vores ladestationer rundt om i Danmark. Dette ladekort hører til din ene bil.

    Du må desværre ikke bruge det samme ladekort til flere biler i vores ladenetværk. Har du derfor brug for et ekstra ladekort til din anden bil til opladning i ladenetværket, skal du bestille et E.ON Drive abonnement, som passer til din anden bils kørebehov. 
     

    Se vores Home abonnementer

    Se vores Drive abonnementer

  • Fra benzin til el? Regn ud, hvad du sparer

    De fleste bilister ved godt, hvor mange kilometer, de kører om året. Men hvordan regner du det lige om til kWh (kilowatt-timer)? Vi har lavet udregningen for dig, så det er nemmere at få et overblik og finde lige det abonnement, der passer til dit kørebehov.

     

    Hop in på vores beregningsside – så kan du også regne ud, hvor kort tid det tager, inden du har tjent udgiften til en ladeboks hjem, hvis du har mulighed for at få opsat en ladeboks.
     

    Se beregningerne her.

  • Hvad er et mormorkabel?

    De fleste elbiler leveres med et kabel, som du kan stikke direkte i din almindelige stikkontakt. Uden at installere en ladeboks. Det bliver kaldt et ’mormorkabel’, fordi det giver dig mulighed for at lade op, når du fx er på besøg hos mormor, der jo sjældent har en ladeboks hængende til din elbil. Mormorkablet er et nødkabel, som man kan opfatte på samme måde som et reservehjul. Det virker, men det er ikke noget, man bruger hele tiden. Der kommer heller ikke så meget strøm igennem, så opladning med mormorkablet går langsomt.

     

    Ladekablet i din ladeboks
    Vores ladebokse til opladning derhjemme har i stedet et fastmonteret kabel, der leverer strøm til din elbil. Ladeboksen er installeret af en autoriseret installatør, der søger for, at der er strøm nok til hele huset, så du kan have gang i vaskemaskine, kogeplader og lade din elbil samtidigt. Den sikkerhed har du ikke, hvis du lader op via dit mormorkabel.

     

    Sikkerhedsstyrelsens anbefaling 
    Sikkerhedsstyrelsen anbefaler autoriserede, godkendte installationer, der er dimensionerede til den langvarige, høje belastning, som opladning af elbil er.

  • Kan jeg flytte min ladeboks til ny adresse?

    Skal du flytte til en ny adresse - og ønsker du at flytte ladeboksen med samt fortsætte dit E.ON abonnement? Det koster 8.495 kr. som dækker nedtagning af ladeboksen samt helt ny standardinstallation på din nye adresse.
     

    Nedtagning og opsætning skal foretages af E.ONs installatører for at sikre at boksen kan måle dit forbrug, og du kan fortsætte dit E.ON abonnement.


    Skriv til os, hvis du skal flytte - brug formularen her.

  • Tilbagebetaling af elafgift

    Hvad betyder tilbagebetaling af elafgift?

    Al strøm, du bruger derhjemme, betaler du for via din elregning til dit almindelige elselskab. Også den strøm, du bruger via din ladeboks fra E.ON. Men du kan få tilbagebetaling af elafgift for strømmen, som du bruger via ladeboksen. Hver måned modtager du en opgørelse fra os med de kWh, du brugt til opladning på ladeboksen. Vi fjernaflæser dit forbrug via det sim-kort, som sidder i boksen.

    Læs mere om tilbagebetaling af elafgift her.

     

    Du får 0,95 kr. i tilbagebetaling af elafgift pr. kWh – de penge bliver modregnet i prisen for dit abonnement. Eventuelt overskud får du selvfølgelig udbetalt.

    Når du tegner et abonnement gennem E.ON, sørger vi for alt det administrative, så du automatisk modtager tilbagebetaling af elafgift, men kun hvis du har tilmeldt din regning til Betalingsservice.

    Er du ikke tilmeldt Betalingsservice, får du ikke automatisk tilbagebetalt elafgift, og vi opkræver 39 kr. pr. måned i gebyr for at sende dig regninger på papir.

     

    Tilmeld dig Betalingsservice her.

     

    Hvis du lejer ladeboksen, får du ekstra strømrefusion

    Vi udbetaler ekstra strømrefusion til dig, som lejer ladeboksen af os. Du får udbetalt godtgørelse fordelt på 0,95 kr./kWh i elafgift og 1,18 kr./kWh i strømpris - i alt 2,13 kr. pr. kWh.

  • Oplever du problemer med opladning?

    Hvis du oplever problemer med opladning på E.ONs ladestandere - fx hvis opladningen er gået i stå mens du har været væk, eller opladning ikke kan startes. Det kan skyldes, at ladekablet og selve stikket kan være slidt og trænger til at blive skiftet. Små hakker i den yderste ring på stikket, kan betyde at stikke ikke kan komme helt i bund på ladestanderne, og dermed skyldes at opladningen ikke kan startes eller bliver ustabil. 
     

    Der kan være forskellige årsager til, at du oplever problemer i forbindelse med opladningen, og her kan du få svar på nogle af de problemer, du måske oplever: 

     

    1) Hvorfor lyser E.ON-ladestanderen rødt? 

    Der kan være 3 årsager til, at ladestanderen lyser rødt:

    Den er offline. Det betyder, at den ikke har forbindelse til os. Alle vores kommandoer bliver sendt via mobilsignal, så når en stander er offline, kan vi ikke genstarte eller fixe den fra vores kundecenter eller tekniske afdeling. Standeren kan heller ikke verificere ladekort, når den er offline. Men den har en indbygget hukommelse. Har man benyttet standeren før, er der stor chance for, at den virker – simpelthen, fordi den kan huske ladekortet fra sidste opladning.
     

    Der er en stikfejl. De opstår, hvis kablet ikke skubbes helt ind – eller trækkes for hurtigt ud. Vi kan løse det fra kundecenteret ved at reboote standeren. Forbliver fejlen der, er stikket ødelagt, og vi skal have en tekniker afsted.
     

    Der mangler strøm. Hvis standerens sikringer af en eller anden årsag er slået fra. Så skal vi have en kørende tekniker på banen.

     

    2) Mit ladekabel sidder fast i ladestanderen

    Hvis du oplever problemer med at frakoble dit ladekabel efter endt opladning, kan du gøre følgende:

    Tjek først, at ladekablet sidder helt fast i standeren inden du holder ladekortet henover kortlæseren og frakobler kablet.

    Hvis nogen har forsøgt at fjerne kablet under din opladning, kan selve kablet være trukket lidt ud af ladestanderen, og så kan kortet ikke stoppe opladningen.

     

    3) Mit ladekabel passer ikke til E.ONs byladere

    Vi har oplevet at nogle biltyper leveres med ladekabler - bl.a. fra mærket Harting - som ikke kan bruges på vores byladere. Det er selvfølgelig beklageligt. Hvis du er E.ON kunde, kan du købe et ladekabel, der passer hos os. På vores hurtigladere er der fastmonteret ladekabler, så her er der ingen problemer.

     

    Hvis du stadig oplever problemer, så ring til vores kundesupport på 70 27 05 77.

  • Nedtagning af ladeboks

    Lejer du ladeboksen af E.ON og ønsker du at opsige dit abonnement, koster det kr. 2.500 for at få nedtaget ladeboksen. Du må ikke selv tage ladeboksen ned, det skal vores autoriserede installatør gøre, og de sørger samtidig for at alt er sikret efter nedtagning.
     

    Skriv til os, hvis du ønsker at opsige vores abonnement - brug formularen her.
     

    Hvis du ejer ladeboksen, bestemmer du selv hvad der skal ske med ladeboksen, hvis du opsiger dit abonnement.

  • Jeg har fortrudt mit køb af ladeboks, kan jeg få pengene retur?

    Når du køber en ladeboks hos E.ON, har du 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven. Det vil sige, at du inden for 14 dage efter modtagelsen af ladeboksen kan fortryde dit køb og få dine penge retur. Ønsker du at bruge din fortrydelsesret, skal du kontakte os inden udløbet af de 14 dage.

  • Reklamationsret og vilkår

    Reklamationsret
    Når du køber en ladeboks hos E.ON, har du 2 års reklamationsret i overensstemmelse med købeloven. Du har altså ret til at reklamere i op til 2 år efter købet, hvis det viser sig, at boksen ikke svarer til den betegnelse, den er solgt under, hvis vi har givet vildledende eller mangelfulde oplysninger om ladeboksen, eller hvis boksen generelt er af anden eller ringere beskaffenhed eller brugbarhed, end den skulle være ifølge aftalen.

     

    Reklamationsretten dækker altså ikke almindeligt slid eller brugsskader. Ønsker du at bruge din reklamationsret, skal du kontakte os inden for en rimelig tid efter, at du har opdaget manglen og altid inden udløbet af de 2 år. Herefter vil vi hurtigst muligt finde den bedste løsning i samarbejde med dig.

     

    Vilkår som elbil-kunde hos E.ON Danmark

    Her kan du se de vilkår, du har som kunde hos E.ON Danmark. Vilkårene gælder for vores E.ON Drive produkter og vores E.ON Home produkter, hvor man selv ejer ladeboksen.
     

    Vilkår eMobility


    Hvis du lejer ladeboksen
    Der er andre vilkår, hvis du er Home kunde, der stadig lejer ladeboksen af E.ON. Dem finder du herunder:
     

    Vilkår November 2019

  • Kan jeg få et E.ON-abonnement til min ladeboks fra et andet mærke?

    Desværre kan vi ikke tilbyde dig et E.ON-abonnement til andre hjemmeladere end vores egne. Det skyldes, at vi aflæser dit forbrug på ladeboksen via softwaren, så vi skal kunne være sikre på, at softwaren taler sammen med vores system. Det kan vi ikke på ladebokse af andre mærker.
     

    Det, vi kan tilbyde dig, er at bruge din nuværende installation og sætte en af vores ladebokse op hos dig. Du sparer ca. 1.500 kr. med den løsning i forhold til kunder uden installation.
     

    Læs mere her.

  • Kan jeg overtage en ladeboks?

    Skal du flytte ind på en adresse, hvor der allerede er installeret en E.ON-ladeboks?

     

    Så kan du overtage ladeboksen fra den tidligere ejer. Det eneste, du skal gøre, er at vælge det Home abonnement, som passer til dit kørebehov - og udfylde vores formular for overtagelsen.

     

    Overtagelse af ladeboks - klik her.

    Se vores Home abonnementer - klik her.