Opladning hjemme med b.energy elaftale

  • Jeg er allerede E.ON-kunde, kan jeg også få rabat?

    Ja, du kan få 1.000 kr. i rabat fordelt på dine første elregninger, hvis du skifter til b.energy.
     

    Det kræver blot, at du har et månedligt ladeabonnement hos E.ON. Du behøver ikke have en ladeboks derhjemme, det er nok med et abonnement.
     

    Få rabatten ved at ringe direkte til b.energy på 70 28 40 00 eller udfylde deres korte formular her. Husk at oplyse dit E.ON-kundenummer.

  • Får jeg regninger fra b.energy eller E.ON?
    Du får både og:
     
    • Ladeboks og installation – engangsbeløb. Enten sender E.ON dig regningen, ellers gør vores eksterne installatør.

    • Ladeabonnement – E.ON sender dig månedlige regninger, hvor vi modregner tilbagebetaling af elafgift for de kWh, du bruger derhjemme. Du betaler efter forbrug, når du lader på vores offentlig ladenetværk og på andre netværk, hvis du bruger din E.ON-ladebrik som betaling.

    • Elaftale og elforbrug – b.energy sender dig regninger hver måned eller hvert kvartal. Det vælger du selv, når du tegner aftalen.
  • Får jeg tilbagebetalt min elafgift af E.ON eller b.energy?

    E.ON tilbagebetaler elafgiften for de kWh, du bruger på opladning derhjemme, og modregner beløbet på din regning.

    Vi fjernaflæser dit kWh-forbrug på din ladeboks. Bemærk, at du ikke får tilbagebetaling af elafgift for de kWh, du bruger på opladning på offentlige netværk. 

  • Får jeg en samlet regning for ladeboksen og mit elforbrug?

    Nej, du får separate regninger fra både b.energy og E.ON. Regninger fra b.energy er for din elaftale og det strømforbrug, du har derhjemme. Regninger fra E.ON gælder din ladeboks og installation (engangsbeløb) og dit ladeabonnement og løbende opladning på det offentlige netværk

  • Hvor meget stiger min elregning, når jeg får en ladeboks?

    Det er svært at sige noget generelt om, fordi det helt afhænger af:
     

    • Hvor mange kilometer du kører
    • Hvilken type elbil eller plug-in du har
    • Hvor meget du lader derhjemme, på netværket eller på arbejde
       

    Den strøm, du bruger på din ladeboks hjemme, betaler du – præcis som al anden el, du bruger – via din elregning fra b.energy. Så jo mere du lader hjemme, jo større vil din elregning være. Dog får du fra E.ON automatisk tilbagebetaling af elafgift for hver kWh, du bruger på opladning derhjemme. Den tilbagebetaling foregår som månedlig modregning på din E.ON-regning. 

  • Er jeg bundet af aftalen?

    b.energy elaftale:
    Du har ingen bindingsperiode, men mister rabatten på de 2.000 kr., hvis du opsiger din elaftale, inden E.ON har installeret ladeboksen.  
     

    E.ON ladeabonnement:
    Opsigelse på løbende måned + 1 måned. Ladeboksen ejer du selv og kan flytte rundt, som du vil. 

  • Hvem indgår jeg aftale med?

    Du indgår aftale med to firmaer samtidigt:
     

    • Elaftale hos b.energy

    • Ladeboks, standardinstallation og ladeabonnement hos E.ON
  • Hvorfor skal jeg eje ladeboksen – kan jeg ikke bare leje eller lease den?

    Når du får en ladeboks fra E.ON, ejer du boksen. Det kan nemt blive en fordel på lang sigt, fordi du kan tage den med dig, hvis du flytter. E.ON indkøber kun markedets mest robuste hardware, så du er garanteret sikker og stabil opladning. 

  • Er mit strømforbrug grønt?

    Ja, når du køber en E.ON ladeboks og får en elaftale fra b.energy samtidig, får du certificeret grøn strøm tre steder:
     

    • På E.ONs ladenetværk
    • I din ladeboks via elselskabet b.energy
    • I resten af dit hjem via elselskabet b.energy
       

    Samtidig er du med til at plante et træ i Danmark, når du bliver kunde hos b.energy.

  • Hvorfor skal jeg skifte elselskab til b.energy?

    E.ON og b.energy er gået sammen om at gøre det nemt, sikkert og overskueligt at få certificeret grøn strøm – både til din elbil og hele dit hjem.
     

    Vi vil gøre klimavenlige valg lettere for elbilister. Jo mere certificeret grøn strøm vi anvender, desto mindre strøm bliver produceret af fossile energikilder.