Abonnement og priser

  • September 2022: Hvorfor stiger min pris?

    Priserne stiger, fordi vi som virksomhed også er ramt af de voldsomt stigende energipriser, som forbruger og virksomheder i hele Europa er påvirkede af lige nu. 

    Der kan måske være penge at spare, hvis du skifter abonnement eller skifter til en aftale, hvor du kun betaler efter forbrug. 

    Opladning på netværket: Få overblik over vores Drive-produkter her

    Opladning både hjemme og på netværk: Se vores Home-produkter her

  • Hvad er midlertidigt energitillæg?

    Energitillægget er et alternativ til en decideret prisstigning. Det er en midlertidig løsning, der løber frem til 31. marts 2023, hvor vi revurderer. Vi varsler kunder med midlertidigt energitillæg senest 1. marts 2023, om energitillægget fortsætter.

    Efter en lang periode, hvor vi har kæmpet for at holde priserne i ro, bliver vi nu – som mange andre ladenetværk – nødt til at indføre et midlertidigt energitillæg. Det skyldes de voldsomt stigende energipriser, som forbrugere og virksomheder i hele Europa er ramt af lige nu.

  • Hvordan ændrer jeg mit abonnement?

    Du kan nemt ændre dit abonnement, hvis dit behov ændrer sig eller du skifter bil. Find det abonnement du ønsker fremadrettet, skriv til os, så klarer vi det praktiske. Husk at oplyse dit kundenummer.

     

    Skriv til os her.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet mit ladekort?

    Er dit ladekort bortkommet eller beskadiget kan du bestille et nyt.

    • Ladekortet koster 149 kr. inkl. forsendelse.
    • Vi fremsender et nyt ladekort til dig indenfor et par hverdage. 
    • Vi sørger samtidig for at lukke dit gamle ladekort. Det er ikke muligt at have flere ladekort under samme abonnement.
       

    Bestil ladekort her.

  • Hvor kan jeg følge mit forbrug og se mine regninger?

    Følg dit forbrug på Mine Sider

    Du kan følge dit forbrug på Mine sider. Log ind med dit kontonummer og pinkode - begge oplysninger står på din regning. Vi opdaterer forbruget en gang i døgnet - bemærk, at forsinkelser kan opstå. 

    På Mine sider kan du også se dine regninger.

     

    www.eon.dk/minesider

     

    Bemærk, at lynladning ikke fremgår på ’Mine Sider’?

    Desværre kan du lige nu ikke se, hvor mange kWh du har brugt på lynladning på ’Mine Sider’. Vi ejer og driver lynladerne i samarbejde med Clever, og indtil videre taler de to systemer desværre ikke sammen, når det gælder data om kWh-forbrug. Vi arbejder på at kunne vise dit forbrug på lynladere i den nærmeste fremtid og beklager, at det ikke er muligt endnu.

     

    Hvor kan jeg se mine regninger?

    Du kan logge ind på Mine Sider her.

    Du skal bruge dit kontonummer og pinkode, som du finder på din regning. Det er også muligt at følge dit forbrug på Mine Sider.

  • Hvordan tilmelder jeg mig til Betalingsservice?

    Du kan tilmelde dig Betalingsservice her.

  • Abonnement og betingelser

    Kan jeg sætte mit abonnement i bero?

    Man kan ikke sætte sit E.ON abonnement i bero. Men du har muligheden for at nedgradere dit abonnement. 

    Ændringen effektueres pr. ultimo måneden.  
     

    Skriv til os, hvis du ønsker at ændre dit abonnement - brug formularen her.

     

    Opsigelse af abonnement og betaling af sidste regning

    Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, skal du sende en skriftlig opsigelse til os - brug formularen her. Dit ladekort bliver spærret samme dag, som opsigelsen er trådt i kraft.

    Du har løbende måned plus 1 måneds opsigelse. Så uanset hvornår på måneden du siger op, fortsætter dit abonnement måneden ud og måneden efter. Dit abonnement faktureres altid bagud for den forgangne måned, og din regning forfalder til betaling 1 måned og 7 dage efter udgangen af abonnementsmåneden.
     

    Eksempel:

    • Du opsiger dit abonnement d. 28. januar til udgangen af januar måned
    • Vi fakturerer for januar måned d. 7. februar
    • Januar-regning skal betales d. 7. marts
    • Vi fakturerer også for februar måned omkring den 7. marts
    • Februar-regning skal betales 7. april.
       

    Du skal derfor være opmærksom på, at der kan gå 2-3 måneder fra du opsiger dit abonnement til din sidste abonnementsbetaling.

     

    Betalingsbetingelser - hvornår skal jeg betale min faktura fra E.ON?

    Dit abonnement faktureres bagud for den forgangne måned – omkring den 7. i hver måned. Du har herefter 30 dage til at betale regningen. Din regning bliver trukket via Betalingsservice, hvis du er tilmeldt – ellers skal du selv betale regningen omkring d. 7. i den følgende måned.
     

    Eksempel:

    • Abonnementsmåned: Januar
    • Vi udsteder regningen 7. februar
    • Regningen skal betales 7. marts
       

    Du kan altid se din regning på Mine Sider ca. 7 dage efter månedens afslutning.
     

    Tilmeld dig Betalingsservice her.

  • Jeg har fortrudt mit køb af ladeboks, kan jeg få pengene retur?

    Når du køber en ladeboks hos E.ON, har du 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven. Det vil sige, at du inden for 14 dage efter modtagelsen af ladeboksen kan fortryde dit køb og få dine penge retur.

    Ønsker du at bruge din fortrydelsesret, skal du kontakte os inden udløbet af de 14 dage.

  • Reklamationsret og vilkår

    Reklamationsret
    Når du køber en ladeboks hos E.ON, har du 2 års reklamationsret i overensstemmelse med købeloven. Du har altså ret til at reklamere i op til 2 år efter købet, hvis det viser sig, at boksen ikke svarer til den betegnelse, den er solgt under, hvis vi har givet vildledende eller mangelfulde oplysninger om ladeboksen, eller hvis boksen generelt er af anden eller ringere beskaffenhed eller brugbarhed, end den skulle være ifølge aftalen.

     

    Reklamationsretten dækker altså ikke almindeligt slid eller brugsskader. Ønsker du at bruge din reklamationsret, skal du kontakte os inden for en rimelig tid efter, at du har opdaget manglen og altid inden udløbet af de 2 år. Herefter vil vi hurtigst muligt finde den bedste løsning i samarbejde med dig.

     

    Vilkår som elbil-kunde hos E.ON Danmark?

    Her kan du se de vilkår, du har som kunde hos E.ON Danmark. Vilkårene gælder for vores E.ON Drive produkter og vores E.ON Home produkter, hvor man selv ejer ladeboksen.
     

    Vilkår eMobility


    Hvis du lejer ladeboksen
    Der er andre vilkår, hvis du er Home kunde, der stadig lejer ladeboksen af E.ON. Dem finder du herunder:
     

    Vilkår November 2019

  • Kan jeg få et E.ON-abonnement til min ladeboks fra et andet mærke?

    Desværre kan vi ikke tilbyde dig et E.ON-abonnement til andre hjemmeladere end vores egne. Det skyldes, at vi aflæser dit forbrug på ladeboksen via softwaren, så vi skal kunne være sikre på, at softwaren taler sammen med vores system. Det kan vi ikke på ladebokse af andre mærker.

    Det, vi kan tilbyde dig, er at bruge din nuværende installation og sætte en af vores ladebokse op hos dig. Du sparer ca. 1.500 kr. med den løsning i forhold til kunder uden installation.
     

    Læs mere her.

  • Kan jeg overtage en ladeboks?

    Skal du flytte ind på en adresse, hvor der allerede er installeret en E.ON-ladeboks?

     

    Så kan du overtage ladeboksen fra den tidligere ejer. Det eneste, du skal gøre, er at vælge det Home abonnement, som passer til dit kørebehov - og udfylde vores formular for overtagelsen.

     

    Overtagelse af ladeboks - klik her.

    Se vores Home abonnementer - klik her.

  • Tilbagebetaling af elafgift

    Hvad betyder tilbagebetaling af elafgift?

    Al strøm, du bruger derhjemme, betaler du for via din elregning til dit almindelige elselskab. Også den strøm, du bruger via din ladeboks fra E.ON. Men du kan få tilbagebetaling af elafgift for strømmen, som du bruger via ladeboksen. Hver måned modtager du en opgørelse fra os med de kWh, du brugt til opladning på ladeboksen. Vi fjernaflæser dit forbrug via det sim-kort, som sidder i boksen.
     

    Læs mere om tilbagebetaling af elafgift her.

     

    Du får 0,90 kr. i tilbagebetaling af elafgift pr. kWh – de penge bliver modregnet i prisen for dit abonnement. Eventuelt overskud får du selvfølgelig udbetalt.
     

    Når du tegner et abonnement gennem E.ON, sørger vi for alt det administrative, så du automatisk modtager tilbagebetaling af elafgift, men kun hvis du har tilmeldt din regning til Betalingsservice.
     

    Er du ikke tilmeldt Betalingsservice, får du ikke automatisk tilbagebetalt elafgift, og vi opkræver 39 kr. pr. måned i gebyr for at sende dig regninger på papir.

     

    Tilmeld dig Betalingsservice her.

     

    Hvis du lejer ladeboksen, får du ekstra strømrefusion

    Vi udbetaler ekstra strømrefusion til dig, som lejer ladeboksen af os. Du får udbetalt godtgørelse fordelt på 0,90 kr./kWh i elafgift og 1,18 kr./kWh i strømpris - i alt 2,08 kr. pr. kWh.