1. Artikler
  2. Thomas tager hånd om kunderne

Thomas tager hånd om kunderne – også de interne

Dagligt guider Thomas Terp-Madsen fra kundeservice vores kunder i at tage bæredygtige valg.

Thomas svarer på alt fra skatteregler for solcelleejere, til hvor langt man kan køre på et halvt-tomt batteri. Men hans primære fokus er elbiler og ladeløsninger. Han har været hos E.ON i 6 år, og i 2018 blev han kåret som Årets Kollega.

’Interne kunder’

”Som ansat i kundecenter, har man også ’interne kunder’ – altså kolleger, der kommer med spørgsmål – og det er jeg altså faldet hårdt for: at hjælpe dem til at opnå succes. Ellers er det mest erhvervskunder, jeg hjælper. Jeg forsøger at gøre det så selvfølgeligt og så nemt som muligt at vælge grønt,” begynder Thomas, der i dagens anledning har en sort hoodie og en heavymetal t-shirt på. Andre dage har han jakkesæt med slipsenål og hele molevitten. På tøjfronten er Thomas billedet på en fagnende organisation.

God stemning og humor

Hvordan er det at arbejde i E.ON?

”Vi har en uformel tone og plads til humor. Hvis der er noget, du ikke lige ved, kan du altid spørge en af de mange specialister, vi har ansat. Der er ingen mure imellem afdelingerne, og der er ikke langt til ledelsen. Strukturen er flad, og der er relativt kort fra tanke til handling,” forklarer Thomas.

’Jeg har fået en holdning’

Hvad betyder bæredygtighed for dig?

”Helt ærligt, så betød det ikke så meget for mig, da jeg startede. Jeg kommer fra bank- og inkassoverdenen, men nu er jeg blevet mere bevidst og oplyst. Det er så nemt at ændre vaner og gøre en forskel. Jeg har fået en holdning nu,” halvgriner Thomas og fortsætter:

Rækkeviddeangst

”Tag nu elbiler for eksempel. Rækkeviddeangst er stadig den største barriere, når vores private kunder overvejer elbil. De måler rækkevidden i forhold til de allerlængste ture, de kører. Og dem kører de måske kun én eller to gange om året – og glemmer at vægte deres hverdagsbehov. Men det kræver, at man er bevidst og undersøger sagen. Der er elbilguiden.dk god, fordi kunderne kan taste både deres hverdagsbehov og de lange ture til Skagen ind. Og punktere sine fordomme,” afrunder Thomas Terp-Madsen.

Kundecenteret modtager omkring 2.000 henvendelser hver måned. En større og større del af dem handler om elbiler.

Thomas Terp-Madsen
Kunderådgiver og salgssupporter, 34 år.

Bæredygtige vaner

  • Tager toget på arbejde fremfor bilen.
  • Affaldssorterer og afleverer så meget som muligt til genbrug.
  • Flyver stort set aldrig – vælger hellere bilferie.