Thomas hjælper teknikken på vej

Dagligt aktiverer Thomas Terp-Madsen nye ladestandere og fejlretter de ladebokse eller -standere, som har brug for lidt hjælp.

Thomas har sine egne kolleger som ’kunder’. Han er problemløseren, der genstarter ladestandere fra sin plads på kontoret eller sender en tekniker ud, hvis han en sjælden gang ikke kan få standeren til at makke ret. Han har været hos E.ON i 6 år, og i 2018 blev han kåret som Årets Kollega. Han var tidligere ansat i E.ON’s Customer Care og rykkede i januar 2020 videre til jobbet i teknisk support.

’Interne kunder’

”Det er en kæmpe tilfredsstillelse at selv kunne løse problemer – frem for at stille videre, som jeg gjorde før,” begynder Thomas, der i dagens anledning har en sort hoodie og en heavymetal t-shirt på. Andre dage har han jakkesæt med slipsenål og hele molevitten. På tøjfronten er Thomas billedet på en fagnende organisation. 

Kundernes hjælp gør os bedre

”Vi overvåger selvfølgelig vores ladenetværk, og vi kan løse det allermeste fra kontorstolen, men det er stadig en stor hjælp, når vores kunder tager sig tid til at ringe ind eller fejlmelder en stander via vores app. Når vi hjælper hinanden, gør vi det bedre og lettere at køre elbil,” understreger Thomas. Han sørger blandt andet for, at ladestandere kan lade, selvom de er off-line, og han retter fejlen, hvis en ladeboks pludselig ikke vil lade om natten, som den plejer. Samtidig har han kontakt med eksterne teknikere, som installerer ladebokse og -standere for vores kunder.

God stemning og humor

Hvordan er det at arbejde i E.ON?

”Vi har en uformel tone og plads til humor. Hvis der er noget, du ikke lige ved, kan du altid spørge en af de mange specialister, vi har ansat. Der er ingen mure imellem afdelingerne, og der er ikke langt til ledelsen. Strukturen er flad, og der er relativt kort fra tanke til handling,” forklarer Thomas.

Frit lejde under lockdown 

Hvordan tacklede E.ON lockdown?

”Jeg arbejdede hjemmefra under hele lockdown med to små børn, og fik med det samme at vide fra min chef : ”Du arbejder ikke hjemme. Du er hjemme under en global krise, og du arbejder så meget, du kan.” Det har hjulpet mig meget. Og al arbejde, jeg har lagt, har været værdsat, og jeg er ikke blevet presset for at nå mine ting. Det samme gjaldt, da jeg kom tilbage på kontoret. Samme forståelse har jeg i øvrigt mødt hos leverandører og kunder,” understreger Thomas og tilføjer ”og jeg fik selvfølgelig en kontorstol og en ekstra skærm med hjem, så jeg kunne arbejde ordentligt”.

’Jeg har fået en holdning’

Hvad betyder bæredygtighed for dig?

”Helt ærligt, så betød det ikke så meget for mig, da jeg startede. Jeg kommer fra bank- og inkassoverdenen, men nu er jeg blevet mere bevidst og oplyst. Det er så nemt at ændre vaner og gøre en forskel. Jeg har fået en holdning nu,” afslutter Thomas.

Thomas Terp-Madsen
NOC-konsulent, 35 år.

NOC står for Network Operation Center og er den afdeling i E.ON, som sørger for, at ladenetværket fungerer.

Bæredygtige vaner

  • Tager toget på arbejde fremfor bilen.
  • Affaldssorterer og afleverer så meget som muligt til genbrug.
  • Flyver stort set aldrig – vælger hellere bilferie.