"Vi har en god ånd her"

Mød Helle, der er teamleder for E.ON Kundeservice. Hver dag gør hun en forskel for vores kunder og sørger for, at de får den bedste rådgivning og det produkt, som passer præcist til deres behov.

Hvordan ser din hverdag ud?
Jeg sætter mig foran computeren mellem 6:30 og 7. Så tjekker jeg indbakken, antallet af bestillinger af abonnementer og ladebokse og fordeler derefter arbejdet til mit team. Vi er 8 fuldtidsansatte i teamet og har lige fået to nye studentermedarbejdere, fordi vi får rigtigt mange nye kunder lige nu, der har brug for opladning til deres elbiler.

Derefter går dagen ellers slag i slag med ad hoc opgaver og kundebesvarelser. Jeg burde jo gå tidligt om eftermiddagen, fordi jeg starter så tidligt, men jeg kan godt lide at arbejde meget. Og det her er mit bedste job nogensinde.

Hvordan er det at blive leder i en alder af 59 år?
Jeg har nok altid haft en medfødt leder i maven. Jeg kan godt lide at få tingene organiseret og styre hverdagen i afdelingen. Mit team har stor frihed, så længe opgaverne bliver løst – min ledelsesstil er ikke-kontrollerende. Jeg ser mest mig selv som en kollega, mere end en leder, selvom jeg er leder og tilknyttet en ledelsescoach. Jeg er stadig bare Helle, som de har abejdet ved siden af i mange år.

Heldigvis har jeg teamets opbakning. Det kan jeg mærke, men vi kan også se det ud fra vores interne undersøgelser om tilfredshed. Det er sjovt at være i E.ON, og vi har en god ånd og respekterer hinanden. Her befinder jeg mig godt, fordi vi hjælper hinanden ud fra de forskellige ekspertiser, vi har.

Hvad betyder det for dig at arbejde med bæredygtighed?
Vi skal passe på vores verden. Vi skal ikke ødsle ressourcer væk. For mig har det været spændende at være med hele vejen i udviklingen af opladning til elbiler. Jeg kan godt lide at vejlede kunderne og klæde dem bedst muligt på, så overgangen til el bliver så let for dem som muligt. Så valget af abonnement og ladeboks bliver overskueligt.

Hvordan har det været at arbejde hjemmefra?
Jeg har fuldstændig ændret holdning til hjemmearbejde. Tidligere insisterede jeg på, at vi skulle være på kontoret alle sammen samtidigt, fordi vi er et team, som arbejder tæt sammen. Men nu, da vi var tvunget til at sidde hjemme, har jeg kunnet se, at hjemmearbejde virker, og der ligefrem er fordele ved det. Selv er jeg blevet bedre til at holde pause – lige gå ud i haven eller sætte en vask over. Pauser har jeg ellers ikke været god til.

Vi har virtuelle teammøder cirka hver anden dag, men vi har også kaffemøder, hvor det er ’forbudt’ at tale fagligt. De skal fungere som kaffepauserne på kontoret, hvor vi lige får fornemmet, hvordan de andre har det, får spurgt ind til familien, set hinanden i øjnene og grinet sammen.

Vi har alle sammen savnet at sidde sammen og hjælpe hinanden fagligt. Og de, der har haft mest brug for at komme tilbage på kontoret, har fået lov til at komme tilbage først. Vi har alle forskellige behov, som jeg synes, vi er gode til at respektere.

Helle Vesterlund, 59 år

Customer Care Manager
Ansat siden 2010

 

Bæredygtige vaner:

  • Affaldssorterer mere end nogensinde
  • Vander planter med det vand, der løber igennem, inden bruseren er varm 
  • Sørger for at slukke lyset i de rum, hun ikke bruger