Jan tager hånd om kunder og kolleger

Jan Vinjebo blev ansat i maj 2020 – midt under Danmarks lockdown. Han er ansat som supervisor i Customer Care, hvor han primært sørger for, at vores kunder får svar på deres spørgsmål – enten over telefon eller mail. Derudover støtter han sine seks kolleger i Customer Care og udvikler nye, forbedrede processer.

”Det vigtigste er tilfredse kunder”

Hvordan er det at arbejde hos E.ON?

”Det er en spændende virksomhed, hvor vi på kort tid har haft en stor kundetilgang af privatkunder, mest elbilskunder, så vi gearer hele tiden op i kundecentret og forbedrer, så vi kan hjælpe de mange kunder på bedste mulige måde. Det vigtigste for mig er glade og tilfredse kunder” forklarer Jan Vinjebo. Han uddyber: ”Selvom E.ON er en mellemstor virksomhed, så har jeg mulighed for at påvirke processerne og finde nye veje. Og det er jeg glad for. Her er en god og venlig stemning, men her er også travlt og hektiskt til tider.”

E.ON skæver ikke til alder

Hvordan var det at søge nyt job som næsten 60-årig?

”Det var totalt op ad bakke. Jeg havde en fornemmelse af, at jeg ofte bare blev fravalgt af en maskine, der screenede efter alder, og at min ansøgning slet ikke blev læst. Jeg tænkte nogle gange, at samfundet må være rigtigt godt stillet, når det kan undvære de kompetencer, jeg sidder inde med. Men der var min nuværende chef Hanne Langseth Nilsson heldigvis så vaks, at hun forstod, at min erfaring kunne bruges i E.ON.” siger Jan. Og fortsætter: ”Alle virksomheder siger, at de ikke skæver til alder, men her hos E.ON passer det. Det gik faktisk at blive ansat under en pandemi – som 60-årig”.

Fokus på kunder hele vejen

Jan Vinjebo er uddannet bankmand og har gennem hele sin karriere arbejdet med kundeservice. Han skiftede undervejs banken ud med IT-branchen, men beholdt sit fokus på kunder og forbedrede processer. Han er gift på 33. år, har tre voksne børn og to børnebørn. Jan dyrker fitness og har rejst over det meste af verden, selvom han har en forkærlighed for Bali, hvor man ifølge ham ser "kundeservice udspille sig i højeste potens".

Customer Care modtager omkring 2.000 henvendelser hver måned. En større og større del af dem handler om elbiler.

Jan Vinjebo
Customer Care Supervisor, 60 år
Ansat i maj 2020

Jans bæredygtige vaner

  • Affaldssorterer derhjemme
  • Samler plast og affald op på sine strandture
  • Kører som en morfar – selvom han er farfar – han gider ikke brænde ekstra benzin af og er sikker på, at hans næste bil skal køre på el