Ordnung Kontorhotel har ladeboks fra E.ON klar kunders elbiler - E.ON
apartment up_arrowboka_tidboka_tidcheckmark Imported Layers Copy 3Imported Layers Copy 3close_icon close_iconcontract-details direction error-messagefacebook rorligt_icon copygoogle_plushouse Kalender_24x29Artboard 1 Kalender_24x29Artboard 1 instagram_icon mailmailmap_pin_selected_map_pin Type something Imported Layers Copy 2Imported Layers Copy 2 Imported Layers Copy rabatt_icon Created with bin/sketchtool. radgivning_icon Created with bin/sketchtool. sms_icon Created with bin/sketchtool. Imported Layers 7Imported Layers 7 translate_icontwitteruser-contract vattenkraft_icon copy 3Customization

Opladere til elbiler gør kontorhotel interessant

Kontorhotellet Ordnung har valgt at hænge to E.ON ladebokse til elbiler op for at gøre sig mere interessante for virksomheder med en grøn profil. En virksomhed, der sætter pris på det tilbud, er online markedsføringsfirmaet Maguru.

På et kontorhotel på Lersø Parkallé i København sidder firmaet Maguru og laver online markedsføring for små, lokale servicevirksomheder. 25 medarbejdere udgør firmaet her i Danmark, og når salgsmedarbejdere skal til møde, tager de en af Magurus tre leasede elbiler, der holder parkeret uden for det store røde murstenshus på fire P-pladser, kontorhotellet har dedikeret til elbiler. Den ene af bilerne sidder i ’stikkontakten’, en væghængt ladeboks fra E.ON.

”Det ligger i vores politik, at vi kun kører på kundebesøg, hvis det kræver kortere ture. Hvis kunden befinder sig i Jylland, holder vi et videomøde,” fortæller direktør i Maguru Kaare Beck-Fischer.

Så elbiler passer perfekt til os, fordi elbiler er miljørigtige, fede at køre i, og deres primære ulempe – rækkevidde – ikke berører os.

Da Maguru valgte at etablere sig i Ordnungs kontorhotel, var det en medvirkende årsag, at Ordning var villig til at sætte to væghængte ladebokse op til firmaets elbiler.

Lademulighed er med i prisen

Ejer af Ordnung kontorhoteller Anders Chr. Andersen er vant til at lytte til, hvad kunderne vil have i sin jagt efter at blive det mest attraktive kontorhotel i Danmark. Derfor var det oplagt for ham at sætte to væghængte ladebokse op, da en kunde ønskede det.

Det handler om fleksibilitet, og vi havde ikke lademulighed til elbiler før, men det ville vi gerne kunne tilbyde.

Ordnung har kontorfællesskaber otte steder i Danmark – i København, Hellerup, Kgs. Lyngby og Odense – og indtil videre er det kun på Lersø Parkallé, det er muligt at lade sin elbil op på de parkeringspladser, der hører til kontorhotellet.

”Alt er med i prisen hos os – undtagen mad og drikke – så vi vil gerne gøre os endnu mere attraktive ved at understøtte brug af elbiler flere steder. Vi overvejer også at tilbyde en el-delebilsordning, hvis det kunne fremme markedets interesse for os. Men vi er ikke helt nået dertil, hvor vi ruller det ud, fordi vi lige skal se på effekten af af den nye afgiftsmodel for elbilerne og hvad det betyder for priserne,” siger han.

”Men jeg synes, det er en knaldgod idé!”

Jo mere elbil, des billigere

Maguru har eksisteret i godt halvandet år, og omdrejningspunktet i firmaets forretning er en teknologi, der hedder ’call-tracking’. Det vil sige, at Maguru direkte kan se, om deres markedsføring for kunderne giver mere salg. Derfor skal deres kunder findes blandt alle de små servicevirksomheder, der tidligere ville vælge at annoncere i de lokale telefonbøger, fordi de får deres kunder igennem direkte telefonkontakt. Som for eksempel håndværkere.

Maguru har tre elbiler – en Nissan Leaf og to Renault Zoe – som er leaset på toårige kontrakter. Derudover har Maguru valgt at ’split-lease’ elbilerne, så tre ledende medarbejdere kører i dem privat efter arbejdstid. Den ene er Kaare Beck-Fischer.

Jo bedre elbilerne udnyttes, des billigere og mere grønt bliver det.

Ligesom Ordnung går Magurus direktør og venter på effekten af den nye afgiftsmodel for elbiler, , for det er afgørende for start-up-firmaet, hvis de skal fortsætte med at lease elbiler frem for dieselbiler.

”Vi er sindssygt glade for at køre i elbiler, så det er kun spørgsmålet om afgiften og dermed elbilernes prissætning, der kan forhindre os i at køre elbiler når leasingperioden udløber, for udfordringen omkring rækkevidde bliver hele tiden mindre og mindre,” siger han.

vide elbiler ved ladestationer

Væghængte ladebokse, E2 WCS

  • Maks. effekt pr. udtag: 22kW
  • Standby-forbrug: < 20W
  • Ved 22 kW kan den lade et 24 kWh batteri fuldt op på 1,1 time
  • Kan modtage alle stiktyper
  • Kan vedligeholdes og fejlrettes fra E.ONs kontrolcenter
  • Er forbundet til E.ONs kundecenter, der kan hjælpe brugere i nød
  • Ladeboksene kan både bruges af Ordnungs kunder, deres gæster og ansatte
  • E.ON kan fakturere forskellige brugere og kunder, uden at Ordnung skal bruge ressourcer på det
eons ladeboks
Scrolla upp